4 Şubat 2015 Çarşamba

Bir korku unsuru olarak "asansörler"

Asansörlerle ilgili bir sürü dehşet verici hikaye var ve hepsini inatla okuyorum. Neredeyse bir daha asansörlere binemeyecek hale geldim. Asansörle nasıl öteki dünyaya gidileceğini bile biliyorum artık. Evet böyle bir ritüel var.
Asansörler sıkıntılı. Bu yayın bununla ilgili olacak.

1. Başka kültürlerde de var mı bilmiyorum ama Japonlarda asansörlerin öteki dünyaya geçişi sağlayan bir araç olduğuna inanılıyor sanırım çünkü çoğu Japon korku hikayelerinde buna rastlıyorum. Bu kısa korku filmi de bununla alakalı (ilk 5 dakika).



2. Asansörde geçen ve anlam veremediğim ürkütücü bir olay:


3. Asansörle ilgili ürkütücü bir anı. (Not: İngilizce. Yayınlayan çevrilmesini ya da başka bloglarda yayınlanmasını istemediği için link veriyorum.) Yorumları da okuyun bol bol deneyim var.

4. Çok eski olamayan ve hala açıklanamamış, The X Files'a konu olabilecek bir olay. Elisa Lam adındaki üniversite öğrencisi genç bir kadın, bahsi geçen otelin asansöründe bir takım garip hareketler yapıyor ve ardından otelin çatı katındaki su tankında ölü bulunuyor. Uyuşturucu ve psikiyatrik rahatsızlığa dair bir geçmişi yok, gayet normal bir hayatı var. Yani intihar etmiş olmasına anlam verilemedi, cinayet olduğuna dair de bir kanıt yok. Bu olay beni zamanında çok uykusuz bırakmıştı. Buyrun asansördeki videosu:





5. Asansörle nasıl öteki dünyaya gideceğinizi anlatan bir ritüel. Ayrıca linkte bununla ilgili bir video var, yorumlarda da deneyimlerini paylaşanlar var.

6. Son olarak, asansörün cennet, cehennem ve dünya arasındaki yolculuğu sağladığı bir anime: Death Parade. Bu sezonun animelerinden. Daha öncelerinde Death Billiards adında bir OVA'sı yayınlanmıştı. Önce onu, daha sonra da animeyi izlemenizi tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder